sâmbătă, 25 februarie 2012

Ghiocelul - O lecție despre viață

Nu știu dacă ghiocelul e floarea preferată a cuiva. Pentru mine e o floare care -mi stârnească interesul. Am realizat de ceva vreme  putem învață mult mai multe de la naturădecât de la oameni și astfel am redescoperit miracolul din această floare.

Și cum am primit un buchețel de ghiocei, mi-a fost ușor -mi dau seama care e mesajul acestei flori pe lângă clasicul mesaj de “vestitor al primăverii” pe care l-am auzit cu toții la școală.

În mod cert, natură e mai inteligență decât ne-am putea închipui, lucru care se reflectă și în naturalețea unui ghiocel care ne-ar putea da lecții de dezvoltare personală.

1. Puterea de a trece dincolo de orice obstacol chiar dacă ți o persoană vulnerabilă. Gândește-te câtă fragilitate emană un ghiocel și cu toate astea înfruntă frigul și zidurile de zăpadă (pentru el zăpadă e un adevărat zid) pentru a ieși la lumina.

2. Fii tu cel care sparge gheață, nu aștepta  ceilalți s-o facă. Un ghiocel nu așteaptă niciodată după alte flori  -i aducă primăvară.

3. Lecția anticipării prin recunoașterea semnelor. O floare atât de gingașă știe când se apropie primăvară înainte  această  se afișeze în toată splendoarea , astfel încât nu poate fi luată prin surprindere.

4. Lecția modestiei. Învață de la un ghiocel  nu poți trece de un obstacol puternic dacă nu-ți poți controla ego-ul. Gândește-te ce ar însemna pentru ghiocel  iasă prin zăpadă cu capul în sus… floarea  ar îngheța imediat. Un ghiocel știe  nu trebuie  se deschidă decât după ce a răzbit la luminaîn caz contrar ar cădea victima frigului.

5. Nu judecă după aparențe. Poate nu te-ai gândit niciodată de câtă forță da dovadă această floare atât de fragilă în aparențăEa reprezintă îmbinarea perfectă de forță și sensibilitate, trăsături specifice unui spirit puternic.

6. Îndeplinește-ți misiunea cu succes. Indiferent de durata iernii, această floare și-a îndeplinit întotdeauna la timp misiunea  de mesager al primăveriicare reiese chiar din formă  de clopoțelPână acum ghiocelul n-a dezamăgit niciodată.

Tu îți cunoști misiunea?


sursa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cele mai bune citate motivaționale

Cititul de citate motivaționale poate oferi inspirație și motivație temporară dar succesul în viață depinde în mare parte de acțiuni concret...